Skoldag och minishoppingrunda

2011-03-01 ♥ 20:54:00 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Yo wassap!

Idag har det vart en riktigt lååååång dag (vilket förvånar med tanke på att tiden här har gått i 750), det börjar med att jag hade Introduction to the Fashion Business med powerpointpresentationer, det har man varje vecka den lektionen. Jag gillar verkligen inte att stå framför folk jag inte känner och sen lägga fram en presentation på ett bra och självsäkert sätt även fast jag är nervös så jag nästan kissar på mig haha.

I ALLA FALL

sen efter skolan så gick jag till Wells Fargo banken för att sätta in pengar på mitt amerikanska konto (så att man slipper ta ut pengar från svenska bankomatkortet hela tiden och betal 5 dollar för varje uttag). Doreen mötte upp mig sen och vi skulle först bara äta ute tillsammans men slutade med mini shoppingrunda :D


Vi delade på en pizza, dom är så jävla stora här så man orkar aldrig i livet mer än en halv


Jag sprang runt och letade efter ett starkt rouge rosa läppstift som jag velat ha ganska länge, och vi hittade en affär som hette Sephora - OMG MAKE UP HEAVEN! Dom har den största smink butiken jag nånsin sett och massa smink från massa märken för billigare pris :D



Sen så frågade en tjej där om jag ville bli sminkad, jag ba avisst och trodde jag skulle få standardsmink, men nej nej den här bruden tog fram en liten maskin(?) som sprayade på smink med hjälp av lufttryck, så hon rörde inte mitt ansikte utan sprayade på mitt ansikte. Det va jätteskönt och kittlade lite, men shit min hy såg ut som riktig hollywood hy efteråt!
Tyvärr tog jag inga bilder på det :( men här är nå foto jag hitta på internet




Skulle lätt ha köpt den om den inte vart så dyr för man får verkligen perfekt hy av den (ca 300 dollar)



Läppstiftet hittade jag i alla fall


Något märke som är populärt här som heter Makeup forever, färgen är Rouge Artist nummer 36


Sen sprang vi vidare till Westfield shopping center för att kolla lite på kläder. jag säger bara OH MY GOD min mamma skulle döda för kläderna här! Här finns det alla sorters klädaffärer med kända märken, massor som inte finns i sverige också vilket gör det ännu roligare att shoppa!


En av mina favoritdesigners, men ack så dyrt allt är, en vacker dag ska jag ha råd och handla allt därinne!


Förresten hittade också en affär som var helt insatt på Hello kitty prylar haha! Min kompis Shaddy skulle dööö därinne, så som hon avgudar Hello kitty








dom här skorna är helt awesome! Dom fanns i adidas store, det är tydligen några klassiska modeller? haha


Vingar på skorna, fanns ett par liknande fast med eldflammor

Är du sugen på sneakers med en stor, fluffig och rosa nalle på? They got it!

Sen drog vi till Forever 21 för att kolla lite på kläder, slutade med att jag hittade ett par jeans som satt perfekt på mig "MIRAKEL" , sen ett par shorts som ser ut som en kjol, jag gillar ju inte kortkorta kjolar för jag vill inte råka visa stjärten om det blåser ute, så den här va perfekt för då ser de ju ut som att jag har en kort och fin kjol på mig :) Sen köpte jag en puderrosa topp som passar perfekt till nya jeansen.



Sen gick jag in på hot topic och handlade liten present till min lillebror som han kommer få sen när jag åker och hälsar på i Sverige. Dom har jag inte tagit foto på för vill inte att han ska sitta och se den här i förväg.


Allt som allt gick det på max 650 spänn vilket jag tyckte var väldigt bra pris för alla fina saker jag köpte idag, fick lite pengar utav min farfar som nu är spenderat på detta. Nu när man handlat det nödvändiga behöver jag inte shoppa på ett tag, är väldigt nöjd med dagens inköp, jeansen speciellt.

Aja nu är det dags för mig att sovaaaa, jag är jättetrött och vill va utvilad till skolan imorn.

Holla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0